Veertiende dag in Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Erik Daalen - WaarBenJij.nu Veertiende dag in Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Erik Daalen - WaarBenJij.nu

Veertiende dag in Adelaide

Door: Erik van Daalen

Blijf op de hoogte en volg Erik

24 November 2018 | Australië, Adelaide

Het is alweer zaterdag en de laatste dag dat ik in Adelaide ben. Ik merk aan mijn lichaam dat ik iets heb gedaan. Wij staan op ons gemak op, ontbijten en gaan vandaag kijken naar de Nationale teams aan het strand. Het weer is koud 16 graden met een lagere gevoelstemperatuur. De wind is rustiger dan bij ons maar het waait nog steeds. Als wij 's ochtends op het strand komen zijn de ploegen al hard aan de slag en wordt onderdeel na onderdeel afgehandeld. Ik heb de tijd om vanuit mijn rol als portefeuillehouder sport te spreken met een aantal mensen over hoe verder na deze WK en welk beleid moeten wij gaan voeren. Ik heb hier 's middags een overleg over met Koen onze directeur en Jolanda onze chef de mission. In de middag wordt het voor de Nederlanders spannend want dan is de 4x90m beach relay. Wij hebben hier medaille kansen. Wij hebben als Nederland een aantal B en A finales gehaald meer nog geen medailles. In de ochtend heeft de heren beach relay ploeg zich al geplaatst voor de A-finale. Helaas zijn de finales laat op de avond gaan wij bijna eten. Dankzij de lives tream verbinding kunnen wij alles goed volgen. Na een spannende wedstrijd worden de Nederlandse mannen tweede. Doel bereikt!

Ik heb voor de laatste keer eten gekookt. Arjen komt na de medaille uitreiking thuis. Na het eten wordt het dan eindelijk tijd om de zuid Australische fles champagne open te maken. Wij hebben deze gekregen van de verhuurster. Arjen heeft een mooie folder gekregen over het WK 2020 in Italië. De volgende twee WK's staan ook al vast:
2022 is in Marokko;
2024 in Australie de Gold Coast, Queensland, Australie.
Ik lees op de Website van de ILS dat de Master World games in 2021 in Japan worden gehouden, van 14th of May till the 30th.
Het EK van 2019 is in Italië op dezelfde locatie als de WK in 2020.
Nu naar bed en voorbereiden op de lange reis terug, 32 uur onderweg. Ik heb Koen bereid gevonden om mij naar de luchthaven te brengen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 07 Nov. 2018
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 4852

Voorgaande reizen:

08 November 2018 - 26 November 2018

Wk lifesaving 2018 Adelaide

Landen bezocht: