Dertiende dag in Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Erik Daalen - WaarBenJij.nu Dertiende dag in Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Erik Daalen - WaarBenJij.nu

Dertiende dag in Adelaide

Door: Erik van Daalen

Blijf op de hoogte en volg Erik

24 November 2018 | Australië, Adelaide

Het is nu vrijdag en de wedstrijden zijn voorbij en het wordt nog een paar dagen uitrusten voordat de terugvlucht begint. Arjen is vandaag weer aan het jureren en het is de laatste dag dat het Nationale team in het zwembad zit. Wij ontbijten op ons gemak en luieren wat in de ochtend. Het weer is nog steeds niet echt warm, maar de zon schijnt. Ik merk dat ik mijn spieren nu ga voelen. Wij maken ene wandeling langs het strand en kijken naar de junioren nationale teams.

Wij besluiten na de lunch om naar Adelaide te gaan en de botanische tuin te bezoeken. De botanische tuin is erg mooi van adelaide en ligt achter de universiteit. Het is ingedeeld in allerlei gebieden en per gebied hebben ze planten neer gezet. Het is ook een behoorlijk groot terrein. Wij lopen rond en lopen tegen het zuid Australisch wijn museum aan. Wij lopen door het museum heen en het gaat over de ontstaan geschiedenis van de wijnbouw in Australie. De eerst Europeaan die hier voet aan wal zetten had al een wijnstronk bij zich. Het is niet een echt groot museum maar wel het bezoeken waard. In het museum zit ook een wijnproeverij en die hebben ze innovatief ingericht.

Je kunt hier 120 zuid Australische wijnen proeven. Ze hebben alle 120 wijnsoorten in flessen in machines staan. Je krijgt een opwaardeer kaart. Je stopt de opwaardeer kaart in een machine en dan kun je een wijn kiezen. Per wijn heb je de mogelijkheid om een drie hoeveelheden te keizen. De eerste is alleen om te proeven en de derde een vol glas. Jouw kaart wordt opgewardeerd met het bedrag van je keuze. Mariet en ik hebben een aantal wijnen geproefd. Nee niet allemaal dan waren wij zingend het pand uit gegaan. Als je klaar bent dan ga je naar de kassa en rekent het bedrag opp je kaart af.

Wij vervolgen onze tocht door de botanische tuin. Aan het eind van de middag vervolgen wij onze weg terug naar ons appartement. Ik heb die avond een etentje met de officials van Nederland en Koen. Wij gaan eten bij een steakhouse en dit is erg lekker. Zo het is weer tijd om naar bed te gaan.

• 24 November 2018 - 19:09

Louis:

He Erik,
    Top sport en onbeperkt wijnproeven!
    Top combinatie